ترجمه کتاب افسانه کاریزما

کتاب “افسانه کاریزما، در هنر جاذبه فردی استاد شوید”، The Charisma Myth از خانم Olivia Fox Cabane یکی از بهترین کتاب ها برای شناختن و پرورش کاریزماست. اولیویا فاکس کابان در این کتاب قول داده است که می توانید کاریزما را بیاموزید. خانم کابان که برخی نامش را به اشتباه کابانه تلفظ می کنند کتاب دیگری را اخیرا به همراه Judah Pollack نوشته به نام “تور و پروانه: هنر و تمرین تفکری که پیشرفت غیر منتظره خلق می کند”. نام انگلیسی این کتاب “The Net and the Butterfly: The Art and Practice of Breakthrough Thinking” است.

مهم ترین چیزی که از کتاب افسانه کاریزما می توان آموخت این است که کاریزما ممکن است به طور ذاتی در برخی افراد کم رنگ تر یا پر رنگ تر باشد، ولی کاملا قابل پرورش دادن است. پس چیزی نیست که صرفا با آن به دنیا آمده باشیم یا نباشیم، و اگر ظاهرا برای کاریزماتیک بودن مستعد به نظر نرسیم می توانیم آن را با تمرین و تکرار در خودمان نهادینه کنیم.

این کتاب سراسر از تمرین ها و مثال هایی است که با یاری جستن از آن ها نه تنها می توانید سطح کاریزمایتان را افزایش دهید بلکه برای کاهش و کنترل احساسات ناملایم و منفی نیز می توانید از آن ها بهره گیرید.

چنان که ممکن است بدانید که کاریزما همان قابلیت اثربخشی، جذابیت و اثرگذاری در دیگران است.

سه مولفه اصلی برای کاریزما می توان در نظر گرفت:

  1. حضور
  2. گرمی
  3. قدرت

در نوشته های بعدی بیشتر راجع به کاریزما خواهم نوشت و خلاصه هایی از مطالب با عنوان کاریزما را برای دانلود کردن در سایت قرار خواهم داد.

خبر خوب این که چون اخیرا کار ترجمه این کتاب را به پایان رسانده ام به زودی در ایران روانه بازار خواهد شد.

فقط نکته ای که در رابطه با کاریزما دانستنش مهم است این که به دلیل قدرتمند بودن کاریزما، باید از آن مسئولانه استفاده کرد. پیتر دراکر از صاحب نظر ترین افراد در علم مدیریت، از مخالفین آموزش دادن و یادگرفتن کاریزما بود، به خاطر این که در قرن بیستم افراد کاریزماتیکی مانند هیتلر، موسولینی و استالین دنیا و مردمانش را به جنگ و کشتن داده بودند. او هر گونه کار آموزشی در رابطه با کاریزما را خطرناک می دانست.

۱۴ thoughts on “ترجمه کتاب افسانه کاریزما

  1. سلام بر خوانندگان ارجمند آقایان حسن، ناصر و محمد علی. کار ترجمه کتاب حدود یک سال و نیم پیش تمام و به انتشارات سپرده شد. به دلیل مشغله فرصت پیگیری کار را از نزدیک نداشتم ولی کتاب اکنون در سامانه وزارت ارشاد برای کسب مجوز پیش از چاپ ثبت شده است و خبرهای خوش بعدی را به آگاهی خواهم رسانید.

    1. سلام دوست نادیده من
      رضای عزیز
      سپاس از محبتتون که پیگیر مطالب هستید
      اگر پیشنهادی برای بهبود مطالب دارید بفرمایید خوشحال میشیم بهره بگیریم از نظرات شما

    1. سلام دوست محترم، خوشحالم که به یادگیری کاریزما علاقه مند هستید، انشالله به زودی و از همین کانال به اطلاعتان می رسد که از کجا می توان تهیه اش کرد.

    1. سلام دوست محترم، ممنون از این که به فراگرفتن کاریزما علاقه دارید. اگر فرصت کنم درباره این کتاب در سایت بیشتر خواهم نوشت و تمرین های کاربردی که به افزایش چشمگیر کاریزما و جاذبه فردی کمک می کند را خدمتتان معرفی خواهم نمود. انشالله متن کامل کتاب هم به زودی منتشر خواهد شد که در همین سایت اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.